معاون مجلس و امور استان های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای پیشرو در تبلیغ دین است.

  

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، معاون مجلس و امور استان های سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های این سازمان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای پیشرو در تبلیغ دین است.

حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده افزود: علاوه بر مأموریت های سازمان براساس اساس نامه و اسناد بالادستی ۳۷ مأموریت مجزا از دفتر مقام معظم رهبری برای آن تعیین شده است.

وی با اشاره به ارتباط این سازمان با  91 هزار هیئت مذهبی و ۵۱ هزار مبلغ و ساماندهی آنان، این شبکه تبلیغی را ظرفیت بسیار مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت برشمرد.

نوری زاده  به تشکیل سازمان زنان انقلاب اسلامی و جایگاه مقام مادر اشاره کرد و گفت: بانوان در حوزه فرهنگی می توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی به برگزاری ۱۴۰ هزار گفتمان دینی در مدارس با جامعه آماری ۱۳ میلیون دانش آموز و تربیت نیروهای متعهد در مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: تنوع فعالیت های جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی بسیار زیاد است.

حجت‌الاسلام نوری زاده گفت: در حوزه فرهنگی اگر بخواهیم تبلیغ دینی داشته باشیم و هم مدافع انقلاب اسلامی باشیم  باید همه نهادهای فرهنگی فعال و پیشرو باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی توزیع کننده مبلغ است و در تربیت و تأمین مبلغ کار نمی کند گفت: یکی از ضعف های ما این است که آنقدر که برای حضور فرزندانمان در دانشگاه ها تبلیغ می‌کنیم برای ورود آنان به حوزه علمیه کار نمی کنیم.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد رصد و ارزیابی زیر مجموعه های استانی را یک رویه خوب دانست و گفت: این رصد کردن برای ارتقای کیفی و کمی مجموعه ضروری است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام افزود: ارزیابی ها بسیار مهم و موثر است و این محاسبه کردن ها را در تمامی دستگاه ها به صورت گسترده نیازمندیم.

وی گفت: آنجایی که دستگاه های بازرس و رصد کننده نقش خودشان را ایفا نمی کنند با ضایعات بزرگ و جبران ناپذیری مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه فعالیت های سازمان دامنه دار و گسترده است گفت: اگر این سازمان بخواهد این کارها را به نحو مطلوب به انجام برساند باید ظرفیت خودش را افزایش بدهد.

وی گفت: اگر می بینیم فعالیت های فرهنگی آنطور که باید در شأن و تراز سازمان و نظام اسلامی باشد نیست علتش این است که ظرفیت ها مطابق با خواسته ها و امکانات نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در استان ها ظرفیت بالایی دارد گفت: باید با حمایت از آنهااین ظرفیت ها را شکوفا کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در عرصه تبلیغ دین گفت: در عرصه تبلیغ دین حداقل کاری که باید انجام شود این است که مساجد را تعذیه کنیم و نیاز مسجد را به روحانی تأمین کنیم که این حداقل کار هم انجام نمی شود.

نکونام با اشاره به اینکه کار عمده سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ است گفت: باید بین مردم و روحانی ارتباط برقرار شود و تا این ارتباط برقرار نشود در امر تبلیغ موفق نخواهیم بود.

وی مشکل عمده در امر تبلیغ را تدارک نکردن مبلغ برشمرد و گفت: توزیع مبلغ همراه با امکانات باید باشد.