نشست فصلی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان اصفهان با حضور مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس صدرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در این نشست که ۲۳ فروردین ماه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، حجت‌الاسلام اروجی به اهداف و همچنین نقش مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در حفظ و تربیت نیروهای ارزشی و توانمند برای نظام اسلامی اشاره و بر توسعه رشته معارف اسلامی در شهرهای سراسر کشور تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بیش از ۷۰۰ دانش آموزان در ۱۰ دبیرستان دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرستان های اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا، خوانسار و لنجان مشغول تحصیل هستند.

در ادامه این نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی ضمن معرفی خود و بیان گزارشی اجمالی از مدارس تحت مدیریت خود، به بیان مسائل و مشکلات مالی و آموزشی مدارس صدرا پرداختند و راهکارهایی نیز برای حل برخی مشکلات ارائه نمودند.

 حجت‌الاسلام فلاح مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس صدرا که به همراه بهرام سری معاون آموزشی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی در این نشست حضور داشت، پس از استماع سخنان مدیران ضمن اشاره به فلسفه تشکیل این مدارس در سطح کشور، بر افزایش تعامل مدیران مدارس با اداره تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و دیگر ادارات در شهرستان ها تاکید کرد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با همه توان از مدارس صدرا در سطح کشور حمایت می‌کند ولی به این نتیجه رسیده ایم که بسیاری از مشکلات پیش روی مدارس صدرا  با تقویت ارتباطات، بهره گیری از ظرفیت های مردمی، هم افزایی درون سیستمی، استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و مشارکت خانواده ها و دانش آموزان حل می‌شود.

بهرام سری معاون آموزشی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا نیز در سخنانی گفت: مدارس صدرا با نگاه تربیتی و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان تشکیل شده است و تا کنون نزدیک به ۱۴۰ مدرسه در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی در ادامه به تبیین و تشریح برنامه های آموزشی سازمان مدارس صدرا در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و گفت: توسط گروه دینی و قرآنی آموزش و پرورش کتب اختصاصی رشته علوم و معارف اسلامی در حال تألیف است و در آینده ای نزدیک مشکلات تهیه متون آموزشی این رشته، حل خواهد شد.

 برگزاری انتخابات کمیته اجرایی مدارس صدرا و تقدیم هدیه به مدیران مدارس صدرا از دیگر برنامه های این نشست بود.