مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در جمع بانوان محمد آباد گفت: اگر رفتار و گفتار افراد جامعه از نظر فردی، خانوادگی و اجتماعی منطبق بر منطق فاطمی باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجیدر مراسم گرامیداشت مقام زن و تجلیل از بانوان فعال شهر محمد آباد در بخش اول سخنان خود به اهمیت ذکر صلوات اشاره کرد و گفت: ذکر طیبه صلوات یکی از نعمت های بی نظیر خداوند متعال برای جامعه انسانی به‌ویژه جهان اسلام و مکتب تشیع به‌عنوان ارمغان مادی و معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به آیه ۵۶ سوره مبارکه احزاب و شأن نزول آن، افزود: ذکر طیبه صلوات اکسیر اعظم است و در بیان اهمیت آن همین بس که دستور و فعل الهی و فعل ملائکه مقرّب پروردگار است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر ابتدا و انتهای دعا به ذکر صلوات متبرّک شود، بدون تردید به مقام اجابت نزدیک‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام اروجی در بخش دوم سخنان خود ضمن گرامیداشت مقام مادر و زن، گفت: دشمن در طول تاریخ تلاش کرده تا جامعه بشری را از منطق فاطمی دور کند.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگر به تبیین مبانی فاطمه شناسی نیازمند است، افزود: اگر رفتار و گفتار افراد از نظر فردی، خانوادگی و اجتماعی منطبق بر منطق فاطمی باشد، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان قرآن کریم و سیره اخلاقی و عملی رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) را مهم‌ترین منابع فاطمه شناسی بیان کرد و گفت: مطالعه رفتار دختر پیامبر اسلام(س) در منزل، تقسیم وظایف در خانه، رفتار با همسر و گفتار ارزشمند ایشان، به شناخت و درک بیشتر انسان از جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) کمک می‌کند.

وی در پایان سخنان خود به سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) در کمک به دیگران اشاره کرد و تصریح کرد: ضرب‌المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است"، کاملا اشتباه است؛ چرا که مغایر با قرآن کریم و روح ایثار و انفاق است.

در پایان این مراسم از بانوان فعال شهر محمد آباد با اعطای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

تصاویر مطلب