مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دیدار با شهردار بر هم‌افزایی و تعامل بیشتر دو نهاد تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام اروجی در دیدار با دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان گفت: هم افزایی و تعامل بیشتر اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان به درخشش بهتر فعالیت‌های فرهنگی کمک خواهد کرد و اصفهان را نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان، آن‌چنان که شایسته پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، نشان خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای ارتباط و تعامل بیشتر شهرداری و این اداره کل، تشکیل کارگروهی برای شناسایی مصادیق همکاری و مشارکت این دو نهاد را ضروری دانست و گفت: با تشکیل این کارگروه و تدوین بسته‌های پیشنهادی، هم‌افزایی بیشتری در خصوص مسائل فرهنگی شهر به‌ویژه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور با توجه به اسناد بالادستی و ماموریت های ابلاغی، عهده دار سامان‌بخشی گروه‌های متعدد اجتماعی است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی تصدی‌گری محض نیست، خاطر نشان کرد: سازمان به استناد اساسنامه و اسناد بالادستی، وظیفه هدایت‌گری و نظارت راهبردی در امور تبلیغ دین و هر موضوعی که در ساحت تبلیغی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار می‌گیرد را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تبلیغ دین گروه‌های متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند، افزود: اعضای شبکه تبلیغ شامل ائمه محترم جمعه و جماعات و مبلغات، تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و کانون مداحان، جامعه قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته و دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از جمله این گروه‌ها هستند و هر کدام نیز به نحوی از سازمان تبلیغات اسلامی متوقع هستند.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز دغدغه دارند، افزود: به منظور جذب و استفاده بهتر از سرمایه‌های اجتماعی نیازمند ایجاد فضای شاد و زیبا، قابل اعتماد و مردم محور هستیم و این فضا زیر چتر مشارکت همه نهادهای فرهنگی محقق خواهد شد.

در پایان ضمن توافق بر تشکیل کارگروه مشترکی با مسئولیت دکتر قاسم زاده معاون فرهنگی شهرداری جهت احصاء مصادیق همکاری‌های اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری، مقرر شد شهرداری از اماکن مازاد خود، مکانی را به منظور راه‌اندازی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان در نظر بگیرد و یا در صورت نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر، این موضوع را پیگیری نماید.