مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: توجه به هویت فرهنگی نظام اسلامی در عمل به اقتصاد مقاومتی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام اروجی در نشست شورای اداری این اداره کل با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، گفت: متولیان امور فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید متوجه هویت فرهنگی و مکتبی نظام باشند و بدانیم که اگر اقتصاد و مقاومت، بدون توجه به هویت فرهنگی و مکتبی در دستور کار قرار گیرد، موفقیتی برای کشور حاصل نخواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی در بستر اقتصاد مقاومتی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگفته از مکتب وحیانی است و قانون اساسی آن نیز مطابق با قوانین شرع است و این مکتبی بودن، رسالت نهادهای فرهنگی را صدچندان می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مقدمه بحث مقاومت در نظام ولایی و توحیدی، اعتقاد به پروردگار متعال است که اگر این اعتقاد وجود نداشته باشد، مقاومت به سرانجام نخواهد رسید.
وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت" إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ..."، اظهار داشت: وعده نصرت الهی و یاری ملائکه الله برای اهالی استقامت در این آیه شریفه، مشروط به قید اعتقاد توحیدی و اعتراف به اصل عبودیت است، لذا تا "قالو ربنا الله" محقق نشود، استقامت مشمول عنایت الهی نخواهد بود.
حجت‌الاسلام اروجی با تاکید بر مطالعه عمقی سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و توجه به اقتصاد مقاومتی در زندگی آن بزرگواران، گفت: سیره عملی حضرت زهرا(س) در مبحث اقتصاد مقاومتی برای همگان درس آموز است.
وی ادامه داد: پافشاری حضرت زهرای اطهر(س) بر مطالبه‌ی حق خودشان نسبت به فدک از اصول اقتصاد مقاومتی است و جای دارد پژوهشگران و حتی دولت‌مردان زوایای مختلف سیره حضرت زهرا(س) را مطالعه کنند و با توجه به آن راهکار ارائه دهند. جوانان، مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه های کشور هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه مهمترین اصل در اقتصاد مقاومتی، شناسایی سرمایه و نگه داشت آن و اصل بعدی برنامه‌ریزی جامع در راستای استفاده بهینه از سرمایه و تلاش در جهت افزایش آن است، گفت: جا دارد این حقیقت را برای همه گوشزد کنیم که مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه کشور، جوانان می‌باشند که که از نظر بها غیر قابل ارزش‌گذاری هستند.
حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: کشورهایی که این سرمایه را ندارند، با مشکلاتی روبرو هستند که البته به دست آوردن این سرمایه مشکل است و حفظ آن هم قابلیت می‌خواهد.
وی با بیان این حقیقت که در شرایط کنونی، ارزشمندترین سرمایه های کشور یعنی جوانان ما، در بستر مباحث فرهنگی در معرض آسیب جدی هستند، اضافه کرد: نهادهای فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به نگه‌داشت سرمایه جوانان به‌ویژه در خانواده های متدین و مومن مسئول هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: عاقل کسی است که سرمایه‌اش را بیمه کند و بهترین راه بیمه کردن سرمایه جوانی، انس بیشتر آنان با قرآن کریم و رونق بخشیدن به جلسات قرآن و ایجاد انگیزه در جوانان است.
ایشان با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و همزمانی آن با ایام تعطیلی مدارس گفت: لازم است نهضتی عظیم با استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه ها و مراکز آموزشی با رهبری مبلغین شکل بگیرد و پایگاه هسته های فرهنگی جوانان با محوریت جلسات قرآن در همه مراکز دینی و فرهنگی فعال شوند.