نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: شوراهای هیئات مذهبی باید زمینه ترویج شور و شعور اسلامی را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در جمع مسئولان شوراهای هیئات مذهبی استان که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، گفت: با شورایی شدن کارها و مشوت در امور، تمامی کارها بهتر انجام می‌گیرد و نواقص امور برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: در اسلام، مشورت کردن یکی از صفات مؤمنان شمرده شده است؛ مؤمن فردی است که در کنار سایر ویژگی‌های برجسته‌ای که دارد، از رأی و نظر دیگران نیز استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در اسلام حتی به پیامبر(ص) امر شده است که«وشاورهم فی الأمر»، وقتی خداوند به پیامبرش فرموده در امور خود با همه افراد مشورت کن، نباید تکبر داشته باشیم و با بهره‌گیری از نظرات مختلف بهترین آنها را انتخاب و به کار ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اداره هیئات مذهبی با تشکیل شوراهای هیئات مذهبی را یکی از اقدامات سازنده فرهنگی برشمرد و افزود: طی چند ساله اخیر که هیئات مذهبی به صورت شورایی اداره می‌شود، شاهد تحولات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: فعالیت هیئات مذهبی نباید محدود به برخی از برنامه‌های تکراری و مشابه شود و شوراهای هیئات مذهبی باید زمینه ترویج شور و شعور اسلامی را فراهم کنند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هدف امام حسین(علیه السلام) از قیام بر علیه یزید احیای حق و احکام الهی بود و آن حضرت برای ترویج واجبات و جلوگیری از انجام محرمات قیام کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: سبک‌های عزاداری و مداحی هم باید متنوع و متناسب با مضامین مختلفی باشد که در زمان عزاداری بیان می‌شود و مداحی یکی از مهم‌ترین مناصب فرهنگی اسلامی است که باید به وسیله افراد با استعداد و توانمند اجرا شود.

ایشان در پایان ضمن تقدیر از قدامات موثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بستر ساماندهی تشکل‌های دینی، ابراز امیدواری نمود، در آینده نزدیک شاهد تعالی هرچه بیشتر و اجرای برنامه های فاخر توسط هیئات مذهبی استان باشیم.

در این دیدار که حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز حضور داشت، از فعالیت روسای شوراهای هیئات مذهبی با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.