مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به پشتوانه معنوی و نقش حرکت آفرین هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی اصیل‌ترین، منسجم‌ترین و باسابقه‌ترین نهاد مردمی در کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در اولین نشست فصلی روسای شوراهای هیئات مذهبی استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به فضایل این ماه اشاره کرد و گفت: شعبان ماه بندگی و اطاعت پروردگار و ماه شادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: آنچه در عمل انسان را به تبعیت و پیروی می‌کشاند، محبت قلبی و عامل درونی است و محبت راستین به اهل بیت(ع) به‌عنوان برگزیده‌ترین انسان‌ها، اطاعت آن بزرگواران را به دنبال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نقش هیئات مذهبی در نشر معارف الهی و معرفی سیره ائمه معصومین(ع) را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: هیئات مذهبی اصیل‌ترین، مردمی‌ترین، منسجم‌ترین و با سابقه‌ترین نهاد مردمی می‌باشند که دارای پشتوانه عظیم معنوی هستند.

وی با اشاره به نقش هیئات مذهبی در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی افزود: تاریخ شکل‌گیری هیئات مذهبی به سال‌های زیادی قبل از انقلاب بر می‌گردد ولی با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی، نقش موثر آنان در تشکیل، پیروزی و تثبیت نهضت به خوبی مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام اروجی خطاب به مسئولان شوراهای هیئات مذهبی گفت: خدمت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توفیقی است که از جانب پروردگار متعال عنایت شده است و شما از افراد قابل اعتماد مردم هستید.

 

مراسم شادی در اعیاد اسلامی بروز و ظهور داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تربیت نسلی علی دوست، حسین خواه و علاقه‌مند به اهل بیت(ع) وظیفه هر خانواده و پدر و مادر و مربی و معلمی است که غیرت شیعی و عشق به اهل بیت پیامبر(ع) را دارد.

وی با بیان اینکه ایام عاشورا موسم شکفتن و میوه دادن نهال محبت در سرزمین دل‌ها است، افزود: اشک‌هایی که در ماتم سالار شهیدان ریخته می‌شود، آبیاریِ مزرعه عشق و ولایِ اهل بیت(ع) است و این است که حضرت علی(ع) عزاداران خاندان عصمت و طهارت(ع) را برگزیدگان خدا برمی‌شمارند.

حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: شادمانی در اعیاد اسلامی نیز، همدلی و همراهی با عترت پیغمبر اکرم(ص) به شمار می‌آید و تکریم آن‌ها تعظیم شعائر الهی است.

وی تاکید کرد: همچنان که در مقوله عزاداری اهل بیت(ع) انجام وظیفه می‌کنیم به همان اندازه نیز باید در اعیاد اسلامی، مراسم شادی بروز و ظهور داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر مردمی بودن و مردمی ماندن مراسم مذهبی خاطر نشان کرد: اگر حریم شادی و مصادیق درست آن در جامعه معرفی و تبیین شود، قطعا مردم همراهی خواهند نمود و ان‌شاءالله شاهد باشیم آن‌چنان که نقاط مختلف استان اصفهان پرچم و بیرق عزا در هر کوچه و خیابان برپا می‌شود، در ایام شادی اهل بیت(ع) نیز پرچم و نماد شادی نمایان باشد.

 

دشمن به دنبال بر هم زدن وحدت و همدلی آحاد جامعه است

حجت‌الاسلام اروجی در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بصیرت و ایمان راسخ را از ویژگی‌های برجسته حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیان کرد و گفت: بصیرت داشتن است که انسان را در آوردگاه‌های حساس از امتحان الهی موفق بیرون می‌آورد چرا که بسیاری بودند که قدرت داشته‌اند، محبوب دل‌ها بوده‌اند، در طول زندگی موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند، ولی چون بصیرت لازم را نداشته‌اند، در موقعیت های خاص، درمانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی و مکتب تشیع در جنگ نابرابر سیاسی، فرهنگی و عقیدتی با دشمن قرار گرفته است، افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگر مکتب اهل بیت(ع) به افراد توانمند و بصیر نیاز دارد و نشانه بصیرت و ژرف اندیشی حضور مسئولانه در همه صحنه‌ها است لذا ضرورت دارد هیئات مذهبی با حضور مسئولانه خود، به معنای حقیقی کلمه به یاریِ دین خدا بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دشمن تمام تلاش‌های خود در عرصه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را شکست خورده می‌بیند و با طراحی نقشه‌های متعدد به دنبال بر هم زدن وحدت، یک‌رنگی و همدلی بین آحاد جامعه است، افزود: گاهی می‌بینیم افرادی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای مرجعیت و مقبولیت و یا جایگاهی بین مردم هستند، بصیرت لازم را ندارند و در موقعیت‌های حساس و مهم به گونه‌ای سخن گفته و عمل می‌کنند که مصداق بارز گام نهادن در خط دشمن است.

وی اضافه کرد: در زمان معاصر مقام معظم رهبری مصداق بارز انسان بصیر هستند و همه باید از مدل مدیریت و رفتار ایشان که برخاسته از مقتدای خودشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، الگوبرداری کنیم.

در ادامه این نشست از سامانه ثبت و بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی(سامانه طوبی) رونمایی شد؛ پس از آن روسای شوراهای هیئات مذهبی استان با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و سپس با دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان دیدار کردند.