مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دیدار با مدیران و کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت تهیه بانک جامع اطلاعات مبلغین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در دیدار با مدیران و کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه اصفهان ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف اعزام مبلغین در سال گذشته به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در حوزه اعزام و استقرار مبلغین پرداخت و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در سال ۹۴، بیش از ۷۶ هزار نفر روز تبلیغ داشته است.

وی با اشاره به طرح روحانی مستقر سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: طرح روحانی مستقر سالیان زیادی است با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، اجرا می‌شود و در حال حاضر ۱۵۶ روحانی در قالب این طرح ساماندهی شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد یک و نیم برابری داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظیفه روحانیون انسان‌سازی و حراست از مرزهای عقیده و اخلاق است، افزود: لازم است جبهه فرهنگی انقلاب با تقویت ارتباطات تشکیلاتی در بستر شبکه تبلیغ، مجهز و به روز شود.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به اینکه نهادهای متعددی من‌جمله ستاد اقامه نماز، اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و برخی از نهادهای فرهنگی دیگر نیز نسبت به امر تبلیغ فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، تاکید کرد: ضروری است همه نهادهایی که در راستای ساماندهی مبلغین تلاش می‌کنند، نسبت به راه اندازی دبیرخانه متمرکز شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان اهتمام نموده و ضمن به‌روز رسانی مشخصات و تکمیل پرونده افراد، بانک جامع اطلاعات مبلغین تهیه شود.

وی به ظرفیت گروه‌های فعال تبلیغی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متمرکز شدن همه ظرفیت‌ها و ارائه نقشه راه تبلیغی به این گروه‌ها، نقش موثری در ترویج معارف الهی در جامعه و آگاه نمودن مردم و جوانان نسبت به مسائل فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دارد.

در این نشست در خصوص راهکارهای تقویت همکاری‌های سازمان تبلیغات اسلامی با دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه جهت اعزام مبلغ در سال جاری، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.