مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مدیران می‌بایست ضمن افتخار به کسوت روحانی خویش، جهت حفظ روحیه طلبگی تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۲۶ اردیبهشت ماه در نشست مدیران و سرپرستان ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان که به میزبانی شهرستان کاشان در شهر قمصر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون رسالت روحانیون و طلاب اشاره نمود و گفت: علی‌رغم همه پیشرفت ها و تحولات جهان معاصر، رهبری معظم هیچ شغل و حرفه ای را به اندازه طلبگی برای رهنمون شدن بشر به سعادت کارآمد نمی‌دانند.

وی بیانات رهبر انقلاب را معیار و چراغ راه برای همه روحانیون بیان کرد و ادامه داد: ایشان سه وظیفه عمده را به‌عنوان رسالت طلبگی شامل هدایت‌گری آحاد جامعه اسلامی و جهان بشریت به سوی معارف الهی، روشنگری سیاسی آحاد جامعه اسلامی و کمک رسانی به مردم در عرصه مباحث اجتماعی بیان فرمودند و ما نیز باید تلاش کنیم تا روحیه طلبگی را در خود حفظ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: اگر احساس کنیم که شأن مدیریت و کارمند بودن و جایگاه شغلی ما به مراتب کارآمدتر از طلبگی ما است، باید بدانیم که به بیراهه رفته‌ایم.

وی بر توجه روحانیون و طلاب به تقویت مباحث اعتقادی، روشنگری سیاسی آحاد مردم و تلاش در جهت خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: در طول تاریخ، علما و بزرگانی که نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه مند بوده و در جهت خدمت به مردم تلاش کرده اند، در ذهن‌ها ماندگار شده‌اند.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه سخنان خود به بیان مباحث کاری در حوزه فرهنگی و مالی پرداخت و برنامه های پیش روی این اداره کل به‌ویژه در راستای اجرای طرح های توسعه اعزام و استقرار روحانیون، خانه های عالم، اوقات فراغت تابستان و مباحث قرآنی را تبیین نمود.

وی با اشاره به اینکه فصل بهار با توجه به مناسبت های ماه رجب، شعبان و رمضان فصل پرکاری برای سازمان تبلیغات اسلامی است، بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی در لیالی شب قدر تاکید کرد و گفت: مدیریت تبلیغ دین بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و ضروری است ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها نسبت به مناسبت های مهم تبلیغی همچون شب های قدر برنامه ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اروجی همچنین بر هم افزایی جبهه فرهنگی انقلاب در سطح استان اصفهان تاکید کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی از همه ظرفیت‌های خود به‌ویژه روحانیون مستقر و مبلغین و مبلغات، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و کانون های فرهنگی در جهت انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی به‌ویژه در ماه شعبان و رمضان و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مهمترین اصل در اقتصاد مقاومتی، شناسایی سرمایه و نگه‌داشت آن و اصل بعدی برنامه‌ریزی جامع در راستای استفاده بهینه از سرمایه و تلاش در جهت افزایش آن است و جا دارد این حقیقت را برای همه گوشزد کنیم که مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه کشور، جوانان هستند.

حجت‌الاسلام اروجی بهترین راه حفظ سرمایه جوانی را آشنایی و انس بیشتر آنان با قرآن کریم بیان کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و همزمانی آن با ایام تعطیلی مدارس، هسته های فرهنگی جوان توسط سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت جلسات قرآن در همه مراکز دینی و فرهنگی فعال می‌شوند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان و میزبان جلسه ضمن بیان پیشینه تاریخی و مشاهیر این شهرستان، به ظرفیت های معنوی آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی، ۴۵۰ مداح، ۳۰۰ خانم مبلغه در اداره تبلیغات اسلامی کاشان دارای مجوز فعالیت هستند.