به همت شورای هیئات مذهبی اصفهان و با حضور بیش از ۵ هزار نفر از دلدادگان حریم ولایت مراسم هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) در حسینیه رضوی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، روز چهارشنبه ۲۳ مصادف با هشتم شوال سالروز تخریب مراقد مطهر ائمه بقیع علیهم السلام هیئات مذهبی اصفهان با هدف روشنگری و اعلام برائت از رفتار خصمانه تفکر وهابی تکفیری و محکومیت این جنایت وحشیانه مراسم باشکوهی در حسینیه رضوی برگزار نمودند.

بعد از نماز مغرب و عشاء بود که دوستداران اهل بیت علیهم السلام یکی پس از دیگری به صفوف نماز جماعت پیوستند و نماز را به امامت حجت‌الاسلام سید حسن طباطبایی اقامه نمودند. در ادامه پورسینا قاری قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. راستی مجری صدا و سیمای مرکز اصفهان پس از قرائت قرآن بر روی جایگاه قرار گرفت و ضمن بیان اشعاری در وصف ائمه بقیع علیهم السلام و اعلام برنامه‌های مراسم، از حجت‌الاسلام مهدی دانشمند برای ایراد سخن دعوت نمود.

حجت‌الاسلام دانشمند نیز که حدود ۱۵ دقیقه پیش از این، در گوشه‌ای از حسینیه حضور پیدا کرده بود و در کنار روحانیت معظم و مسئولان شهر منجمله مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس شورای اسلامی شهر نشسته بود، از میان خیل عظیم جمعیت به سمت جایگاه حرکت کرد و بر منبر جلوس نمود.

وی گفت: در تخریب مراقد مطهر ائمه معصومین علیهم السلام در قبرستان بقیع به مقدسات سنی‌ها هم توهین شده است و آنان هم باید دوش به دوش شیعه در مقابل جنایات وهابی ها بایستند، چرا که سکوت کردن در مقابل این وحشی‌گری های آل سعود و وهابی‌ها مُهر امضایی بر کارهای آنان است.

وی اضافه کرد: تفکیک اهل تسنن از وهابی ها بهترین راه مبارزه با صهیونیست جهانی است؛ کمتر از پنج میلیون نفر وهابی هستند و حدود یک میلیارد سنی داریم، عاقلانه نیست که یک میلیارد انسان را دو دستی تقدیم وهابی‌ها کنیم، دشمن می خواهد که ما بین سنی و وهابی تفاوتی قائل نشویم.

وی با تبیین واقعه تاریخی تخریب قبور ائمه بقیع ابراز کرد: حدود صد سال پیش که آل سعود به کمک یهودی ها و انگلیسی ها با نقشه و حیله روی کار آمدند، نخستین کسانی که در مقابل آن ها ایستادگی کردند علمای طراز اول اهل تسنن بودند که بسیاری از آن ها هم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، بدانید اهل تسنن هم از این جنایت ناراحت هستند، پس این اعتراض یک اعتراض همگانی از جانب مسلمین است.

وی در پاسخ به یکی از شبهاتی که از طرف وهابی ها مطرح می‌شود از آیه بیست و یکم سوره کهف که می فرماید «وَکَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیْهِمْ لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لا رَیْبَ فِیهَا إِذْ یَتَنَازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا» استفاده کرد و خطاب به وهابی ها گفت: شما ما را مشرک می دانید؟ شما بارگاه ساختن را شرک می دانید؟ شما که می‌گویید حسبنا کتاب الله استدلال شما در مقابل آیه بیست و یکم سوره کهف چیست؟.

حجت‌الاسلام دانشمند شعار مرگ بر اسرائیل را یکی از شعارهای اساسی دانست و گفت: ما باید امشب درس بگیریم که وقتی می‌گوییم مرگ بر اسرائیل درست است چون این افراد می خواهند سفره لااله الا الله محمد رسول الله را جمع کنند، بدانید آل سعودی ها مسلمان نیستند، داعشی ها، جبهه النصره و بعثی ها مسلمان حقیقی نیستند، این ها زنجیرهایی هستند که در آخر به حیفا و اسرائیل ختم می شوند.

حجت‌الاسلام دانشمند به یکی دیگر از شبهاتی که از جانب وهابیون مطرح می‌شود، پاسخ داد: به ما می‌گویند چرا خودتان را می چسبانید به ضریح مطهر ائمه؟ آیه دویست و چهل و هشتم سوره بقره که می فرماید «وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَبَقِیَّةٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَةُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» سند عمل ما شیعه ها است.

پس از ۴۵ دقیقه صحبت های حجت‌الاسلام دانشمند، سید مهدی میردادماد مداح اهل بیت(ع) همچون همیشه با شال سبز رنگ روی شانه خود، به جایگاه آمد و روی پله اول منبر نشست.

وی ابتدا خیلی آرام و با قرائت دعای فرج حضرت صاحب الزمان(عج) شروع نمود و کم کم حال و هوای مجلس و دل عاشقان ولایت را به سمت بارگاه ملکوتی شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برد.

امشب از طبع شاعرانه من 
باز هم چارپاره می جوشد 
قلمم باز غیرتی شده و 
خون دفتر دوباره می جوشد

به گمانم که سر رسیده عزا
عطر غم بر مشام می آید
واژه ها هم مودب اند اینجا
شعر با احترام می آید

حرف دارم برای تک تکتان
حرفی از اوج مرثیه به خصوص
ولی اول بیا سری بزنیم
به حریم قشنگ شمس شموس

چقدر صحن های تو در تو
چقدر حجره و رواق اینجاست
همه جا غرق بارش نور است
چقدر شمع و چلچراغ اینجاست

کار خورشید می‌کند اینجا
گنبدی که شده از طلا زرین
عهده دار غبارروبی شد
از دو گلدسته جبرئیل امین

سنگ فرش حرم شهادت داد
می رسد تا فرشته از هر سو
زره ای گرد و خاک اگر باشد
با مژه می زند فقط جارو

نه یکی نه دوتا بیا و ببین
صحن در صحن شد شفا آباد
قدس و رضوان و جامع رضوی
کوثر و انقلاب و گوهرشاد

خودمانیم بارگاه کسی 
اینچنین جلوتی ندیده به خود
حاضرم بازهم قسم بخورم
این حرم خلوتی ندیده به خود

با خودت فکر کن کمی حالا
دل پاسخ به این سوال عجیب
که چرا هر که آمد اینجا گفت
السلام علی امام غریب
.
.
.
به گمانم غریب آقایی ست
که ندارد برای خود حرمی
یا که حتی کنار تربت او
نگذارند لا اقل علمی

حرمی را سراغ دارم که
قبله گاه تمام افلاک است
ولی این را فقط بگویم که
چشم تا کار می‌کند خاک است

به گمانم که این بهشت خدا
محرم کوچه های باریک است
نه چراغی نه شمع و فانوسی
مثل شبهای تار تاریک است

من نه تنها شنیده ام دیدم
به همه زایران خبر بدهید
غربت این است در کنار بقیع
حق ندارید ناله سر بدهید

جای عطر گلاب قمصر و عود
بوی انواع کینه می‌آید
نگرانم از این جهت آخر
چه به روز مدینه می آید
...
پس از آن با ذوق و سلیقه خاص خودش فضای مجلس و اشعارش را به سمت روضه کشاند و آن چنان حال معنوی به مجلس بخشید که کسی نبود که اشک از گونه هایش جاری نشده باشد و بر سر و سینه نزند؛ تا جایی که خودش هم دیگر نفس کم آورد و چند دقیقه ای فقط صدای ناله مردم به گوش می رسید. این در حالی بود که جای یک نفر دیگر هم در حسینیه نبود و جمعیت به خیابان کمال نیز کشیده شده بود.

میکروفن به سید رضا نریمانی مداح جوان و خوش صدای اصفهانی رسید که با مداحی‌هایی که اخیراً در وصف شهدا به‌ویژه مدافعان حرم خوانده است، بیشتر در قلوب مردم جای گرفته است. وی در ابتدا مداحی را با سبک سنگین آغاز کرد و مردم و جوانان همچنان سینه می زدند. دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان هم به مجلس وارد شد و در کنار جایگاه مستقر گردید و همراه با دیگر مردم به سینه زنی پرداخت.

از جمله برنامه های حاشیه ای این مراسم هم گرفتن عکس مسئولان و همچنین جوانان با پوستری مزین به این جمله که "عشق قیمت نداره" برای پیوستن به پویش مردمی با همین نام که به یاد شهدای مدافع حرم در شبکه های اجتماعی آغاز شده است, بود.

در پایان جمعیت بیش از پنج هزار نفری مردم میهمان سفره کرم ائمه بقیع علیهم السلام بودند و مجلس پایان یافت.