مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بقا، پویایی و پیشرفت هر سازمان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، غلامرضا محمدی که ۱۱ مردادماه به منظور شرکت در اولین نشست منطقه‌ای این گروه به اصفهان سفر نمود، در این نشست با بیان اینکه هدف از نشست احصاء کارکردهای گروه برنامه‌ریزی در استان‌ها است، گفت: برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه از الزامات اساسی نیل به اهداف و ماموریت های والای سازمان است.

وی افزود: طرح و برنامه در میزان اثربخشی و کارآیی و سنجش برنامه‌های سازمان نقش آفرین است و موجب ارتقاء آن می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در ساختار تشکیلاتی جدید سازمان تبلیغات اسلامی، اداره طرح و برنامه به گروه برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری تغییر نام پیدا کرده است، افزود: این اتفاق با تغییر نگاه مدیریت سازمان شکل گرفته، ولی در برخی استان‌ها آنطور که باید جای خودش را پیدا نکرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان تبلیغات اسلامی به مدل یادگیری در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: در این فرآیند هم یادگیری تک حلقه ای و هم دو حلقه ای صورت می پذیرد با این تفاوت که در یادگیری تک حلقه ای فقط حل مسأله و بهبود سیستم موجود شکل می گیرد ولی یادگیری دو حلقه ای نه تنها به حل مسأله محدود نمی شود بلکه روش پاسخ به سوالات و یادگیری ارزش ها، ایده ها و فرضیاتی در ماوراء آنچه که انجام می دهیم، پنهان هستند.

وی افزود: گروه برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان هم در صدد انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای دست‌یابی به مهارت یادگیری دو حلقه‌ای است.

محمدی با اشاره به اینکه هر سازمان برای بقا و پویایی و پیشرفت نیازمند طرح و برنامه است، یادآور شد: ایده‌پردازی، فرابخشی بودن و دوری از تعصب و روزآمد بودن از ویژگی های طرح و برنامه است.

وی همچنین با بیان اینکه طرح و برنامه بازوی مدیر در برنامه ریزی است، افزود: طرح و برنامه به صورت علمی و مستند و با شناختی که از سازمان دارد، برنامه ها را بر اساس اولویت و انطباق با ماموریت و تحلیل میزان اثربخشی و کارآیی فعالیت‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

اولین نشست منطقه‌ای گروه برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و تحول اداری ۱۱ مردادماه با موضوع تبیین فرآیندها و تحلیل فعالیت‌های سازمان و با حضور روسا و کارشناسان استان‌های اصفهان، البرز، تهران، سمنان، قزوین، قم و مازندران در هتل مدرس اصفهان برگزار شد.