آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی قرآنی بیان با حضور خانواده های اصفهانی در کنار نخبگان قرآنی کشور، در میدان امام(ره) برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، این مراسم با همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و به همت موسسه قرآنی مردمی بینه در جهت برگزاری جشن قرآنی در شب میلاد امام رضا(ع ) در میدان امام(ره) برنامه ریزی شده بود.

ساعت ها قبل از مراسم عوامل اجرایی شرایط را برای برگزاری هرچه باشکوه آماده کرده بودند و با دکور زیبایی که تلفیقی از نشانه‌های جشنواره و مناسبتی میلاد امام رضا(ع) تهیه شده بود در کنار آثار هنری اصفهان فضای چشمگیری را برای حضار رقم زده بود.

در ابتدای برنامه که با حضور استاندار، شهردار، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهر و استان و همچنین حضور میهمان ویژه برنامه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همراه بود، نفر اول برگزیده در بخش قرائت در رده سنی ۱۳ تا ۱۶سال مسابقات، امیر حسین صادقی مراسم، را با نوای گرم خود شروع کرد.

اجرای این مراسم را مجری توانمند قرآنی صدا و سیما، هادی صلح جو بر عهده داشت که در زمان های مختلف برنامه حاضرین در جلسه هم از بیان و هم از نوای دلنشین او بهره بردند.

در ادامه، بشیری دبیر برگزاری مسابقات و مدیر موسسه بینه به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن عرض خیر مقدم به کلیه مردم فهیم اصفهان و حاضرین در جلسه، از حرکت خوب همه دستگاه ها به‌ویژه سازمان دارالقرآن الکریم، شهرداری و اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان تقدیر نمود.

بشیری با اشاره به این که۵۰۰ نفر شرکت کننده به مرحله نهایی راه پیدا کردند، افزود: در این سه روز یعنی ۲۱ تا ۲۳ مرداد همزمان با دهه کرامت میزبان عزیزان بودیم که برگزیدگان نهایی این دوستان امشب و در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

مدیر موسسه قرآنی بینه ابراز امیدواری کرد: این مسابقات و این حرکت ملی که در جهت شناخت استعدادهای کشور جهت پشتوانه سازی آینده صورت گرفته ادامه دار باشد.

در ادامه جلسه گروه نوجوان تواشیح موسسه بینه که در محضر مقام معظم رهبری نیز به اجرای برنامه پرداخته بودند، حضار را با نوای گرمشان میهمان کردند.

استانداراصفهان دیگر سخنران برنامه بود که جهت عرض خوش آمد به نوجوانان برتر کشور و تقدیر از زحمات برگزار کنندگان به این مراسم آمده بود.

پخش کلیپ از روند اجرایی برنامه و معرفی موسسه بینه و هم چنین سخنرانی مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور و حجت‌الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از دیگر برنامه های آئین اختتامیه بود.

قرائت استاد و داور بین المللی قرآن کریم، حاج احمد ابوالقاسمی نیز از برنامه ویژه این مراسم بود که مورد استقبال و تاثیر حضار قرار گرفت.

در سه مرحله نیز از برگزیدگان مسابقات در حوزه های مختلف و در سه رده سنی با حضور مسئولین شهر و استان تقدیر به عمل آمد.

جشنواره ملی قرآنی بیان برای اولین بار، برای نوجوانان سراسر کشور و به همت موسسه قرآنی بینه و با همکاری شهرداری اصفهان و سازمان دارالقرآن الکریم از ۲۱ تا ۲۳ مردادماه در اصفهان برگزار گردید که مورد اقبال مسئولین و مردم عزیز قرارگرفت.

قرار است این مسابقات در صورت برنامه‌ریزی دقیق درآینده‌ای نزدیک به صورت بین المللی و برای همین رده های سنی در اصفهان برگزار شود.