مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: کسانی که مأنوس با قرآن هستند و با آن زندگی می‌کنند، اهل سعادت و عاقبت به خیری هستند و آنانی که نسبت به آن غافلند، متضرّر خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۱۴ اسفندماه در جمع مردم شهر نیک آباد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر گفت: پیامبران الهی هر کدام معجزه‌ای داشتند که نوع آن با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی مردم هر منطقه و هر زمان فرق می‌کرد و خداوند حکیم، معجزات انبیاء را چنان قرار مى‌داده که هر کدام از معجزات در آن شرایط، قویترین اثر را داشته باشد.

وی گفت: قرآن کریم کتابی است که از زمان پیامبر(ص) تا روز قیامت کلیه احتیاجات بشر برای رهنمون شدن به سعادت حقیقی در آن وجود دارد و این افتخار جامعه مسلمانان است که معجزه‌ی جاویدان پیامبرش، کتاب وحی الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) مبنی بر اینکه قرآن راست‌ترین گفتارها و زیباترین سرنوشتها است، افزود: قرآن کریم سراسر نور، شفا، منطق و استدلال است و نباید نسبت به آن فروگذاری کنیم.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه سخنان خود به جنگ نابرابر فرهنگی و اقتصادی علیه نظام اسلامی و لزوم توجه به اصول اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مهمترین اصول در اقتصاد برتر آن است که ضمن شناخت سرمایه، برنامه ریزی درست برای حفظ آن و تلاش در جهت رشد و فزونی آن سرمایه انجام بگیرد.

وی گفت: بر اساس این اصل مسلّم و از آنجا که مهمترین سرمایه‌ی کشور، نیروی انسانی به‌ویژه جوانان هستند، حفظ این سرمایه‌ی ارزشمند و تلاش در راستای رشد و بالندگی آن، دارای اهمیت فراوانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: انس با قرآن جوانان کشور را در مقابل انحرافات فکری بیمه می‌کند و آن قلبی که ظرف وجودی آیات قرآن کریم باشد، هیچگاه در آتش دوزخ غذاب نمی شود.

وی ضمن بیان فضائل تلاوت و انس با قرآن خاطر نشان کرد: در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود، اهل آسمان در آن خانه نورافشانی می‌کنند و البته در روز قیامت نیز قرآن کریم در محضر خداوند از آن دسته از کسانی که نسبت به آیات الهی بی‌اعتنا هستند، شکایت می‌کند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه نور قرآن باید در زندگی فردی و اجتماعی ما ساری و جاری باشد، تصریح کرد: کسانی که مأنوس با قرآن هستند و با آن زندگی می‌کنند، اهل سعادت و عاقبت به خیری هستند و آنانی که نسبت به آن غافلند، متضرر خواهند شد.