مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در چهارمین جلسه طرح فاطمه شناسی گفت: مدافعان حرم مصداق کامل عاملان به سیره‌ی حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، چهارمین جلسه از طرح فاطمه شناسی ۱۴ اسفندماه با استقبال پرشور بانوان شهر محمدآباد و سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ضمن بیان فضائل صلوات و نقل روایتی از امام باقر(ع) در خصوص اهمیت این ذکر شریف گفت: ذکر صلوات این قابلیت را دارد که در عالم معنا تلخی‌های زندگی انسانها را به شیرینی تبدیل کند.

وی پس از بیان منزلگاههای موقت انسان در دنیا و تاکید بر استفاده از نسخه‌های معنوی در زندگی گفت: دنیا محل گذر است و ما در جاده کمال و انسانیت درحال حرکت هستیم تا به جایگاه ابدی و عالم حساب و کتاب خواهیم رسید و آنجا آنچه که ما را نجات می دهد، توشه های معنوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه قرآن گنجینه‌ی ارزشمند وحی الهی، نسخه‌ی شفابخش و راهنمای سعادت بشر است، افزود: خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود آنچنان که ستارگان آسمان برای اهل زمین نورافشانی می‌کنند، اهل آسمان نیز بر آن خانه نورافشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه معارف الهی و قرآنی نیاز جامعه بشریت است، افزود: به معنای حقیقی کلمه، خداباور بودن و تأسی به ائمه معصومین(ع) مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی انسانها را حل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اروجی توجه به نذورات معنوی، انفاق، همسایه داری، توجه به محرومان و فقیران جامعه را بخش کوچکی از سیره فاطمی برای دفاع از جامعه اسلامی و ولایت عنوان کرد و گفت: امروز جوانهای پاکباخته ای که در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) بهترین لحظات زندگی و عزیزترین دارایی‌هایشان را در راه خدا به من و شما هدیه می دهند، مصداق کامل عاملان به سیره‌ی حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

وی با بیان اینکه وجود فقیر در یک شهر متدیّن ننگ برای آن شهر و اهالی آن است، گفت: همه باید اهل انفاق باشیم و این وعده صدق الهی است که با انفاق در راه خدا چندین برابرش به انسان اعطا می‌شود.