حضرت آیت‌الله محمد ناصری در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن بیان نصایح اخلاقی، توصیه‌هایی را به شبکه تبلیغی و روحانیون بیان فرمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت الله محمد ناصری دولت آبادی در دیدار حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل و حجت‌الاسلام طباطبایی کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مساجد اصفهان به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بیت ایشان انجام شد، توصیه‌هایی بیان و اظهار داشتند: روحانیون در مساجد و منابر ضمن اشاره به فضائل و مناقب و مصائب حضرت فاطمه زهرا(س)، برکات وجودی آن حضرت و عظمت ایشان در محضر خداوند باری تعالی را برای مردم تبیین کنند.

ایشان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب فرمودند: از همه آقایان می‌خواهم خداوند را به حضرت زهرا(س) قسم بدهند تا شرّ مخالفان داخلی و خارجی نظام و ولایت از کشور دور شود.

آیت الله ناصری بیان داشتند: ان‌شاءالله اتحاد و وحدت همچنان در نظام اسلامی که زیر نظر امام زمان(عج) بوده و خون هزاران جوان پای آن ریخته شده است، برقرار باشد.

ایشان ضمن اشاره به نفس امّاره، لوّامه، مطمئنه، راضیه و مرضیه، بزرگترین دشمن انسان را نفس امّاره خواندند و اظهار داشتند: البته این نفس قابل اصلاح است همانگونه که سلمان و اباذر نفسشان را اصلاح کردند و "منّا اهل البیت" شدند.

آیت الله ناصری همچنین فرمودند: رفتار و اعمال ما در طول حیات توسط خداوند، ائمه اطهار(ع)، فرشتگان الهی و شب و روز ثبت و ضبط می‌شوند؛ شب و روزی که اگر سپری شود، تکراری برای آن وجود ندارد.

ایشان اضافه کردند: اعمال ما شدیداً تحت کنترل دو فرشته الهی است که یکی از آنها نیّت عمل خیر را یک ثواب و عمل خیر را ده ثواب می نویسد و فرشته دیگری نیز گناه ما را اگر پشیمان نشویم و توبه نکنیم تنها یک گناه می‌نویسد؛ وای به حال کسی که یکی‌هایش بیشتر از ده‌تاهایش بشود.

آیت الله ناصری با اشاره فرازی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) فرمودند: عمر که مرتع شیطان شود، انسان را از خدا دور می‌کند و کسی رستگار است که در مسیر حق و عبودیت الهی باشد.

ایشان در پایان سخنان خود اذعان داشتند: خداوند توفیق بدهد تا بنده خدا باشیم و قلب ما بازیچه شیطان قرار نگیرد و قبل از اینکه به دیار دیگر برویم، از خواب غفلت بیدار شویم که بعد از آن دیگر هیچ چیز فایده‌ای ندارد.