مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان از راه اندازی کاملترین سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی اعتکاف در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی ۲۰ فروردین ماه در گفتگو با خبرنگار برنامه تلویزیونی اصفهان امروز، ضمن تبریک ماه رجب و گرامیداشت مناسبتهای این ماه، به برنامه‌های ستاد اعتکاف در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم، تصویب ساختار شورای راهبردی اعتکاف و ستادهای اعتکاف استان، شهرستان و مسجد می باشد.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر و هدفمند ستاد اعتکاف استان اصفهان را، راه اندازی سامانه جامع ثبت نام معتکفین بیان کرد و گفت: در این سامانه که با همکاری یکی از پیام رسانهای کاملا ایرانی طراحی و اجرا شده، مشخصات مساجد برگزار کننده اعتکاف در سطح استان به همراه ظرفیت پذیرش، برنامه های فرهنگی و هزینه های دریافتی از افراد درج شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: این سامانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که علاوه بر تیم فنی و پشتیبانی سامانه و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، هر کدام از رابطان اعتکاف نیز می‌توانند صفحه کاربری مسجد خود را مدیریت کنند و از این طریق آمار و اطلاعات را تحلیل نموده و بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایند.

وی به تشریح نحوه ثبت نام در سامانه اعتکاف اشاره کرد و افزود: علاقه مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی akefin.com ضمن مشاهده دستورالعملهای ستاد اعتکاف و شرایط مسجد منتخب، ثبت نام نموده و پس از پایان تمام مراحل، کارت ورود به مراسم را نیز دریافت نمایند.

حجت الاسلام اروجی پرداخت آنلاین، دسترسی لحظه به لحظه به آمار و اطلاعات مساجد، تهیه جدول توزیع فراوانی مساجد مجری اعتکاف در سطح استان و شهرستانها و امکان ارتباط مستمر با معتکفین را از مزیتهای این سامانه برشمرد و افزود : پس از صدور کارت، پیامک تایید ثبت نام، اعلام کد رهگیری و همچنین دعوتنامه حضور در پایگاه تعاملی عاکفین به منظور تغذیه فکری و محتوایی معتکفین و همچنین ارتباط مستمر در طول سال و آگاهی از اطلاعیه‌های ستاد، برای معتکفین ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پایگاه تعاملی، ارتباط دوسویه بین ستاد اعتکاف استان و معتکفین برقرار می‌باشد، افزود: افراد می توانند کانال عاکفین را در پیام رسان کاملا ایرانی گپ با شناسه akefin@ مشاهده نموده و عضو آن شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۱۶۰ مسجد استان، انتشار کتابچه بال پرواز ویژه معتکفین، اعزام مبلّغ تخصصی و برپایی نمایشگاه با موضوع فضای مجازی در مساجد برگزار کننده اعتکاف را از دیگر برنامه های این اداره کل بیان نمود.