در آستانه برگزاری چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز نمایشگاه «معراج» با موضوع نماز در شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام هفتم مردادماه در آئین افتتاح نمایشگاه «معراج» با موضوع نماز که در آستانه برگزاری چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در نگارخانه شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان برپا شده است، ظرفیت نماز را بسیار بالا و مهم دانست و افزود: ظرفیت نماز آن‌قدر عظیم و بزرگ است که اگر همه امکانات و تجهیزات برای ترویج و گسترش آن بسیج شود نیز حق این فریضه بزرگ ادا نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به مسئله نماز باید به صورت گسترده و وسیع پرداخته شود، افزود: اگر جامعه بخواهد مدیر، صنعت‌گر، محصل، دانشجو و در مجموع انسان‌های موفق و وارسته داشته باشد باید نماز را در رأس تمام امور قرار دهد.

حجت‎الاسلام نکونام با اشاره به آیه ۴۵ سوره بقره که می‌فرماید: «از شکیبایی و نماز یاری جویید و این دو، کاری دشوارند، جز برای اهل خشوع»، نماز را سرآغاز همه موفقیت‌ها و سعادت‌ها خواند و تصریح کرد: به همان اندازه که نماز انسان را در مسیر حرکت موفق می‌کند و جهت حرکت را به درستی برای انسان ترسیم می‌کند به همان میزان ادا کردن حق این فریضه مهم الهی نیز سنگین و مهم است و به آسانی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با مطلوب ارزیابی کردن نمایشگاه نماز، گفت: آن‎چه که امروز ازدستاوردها و آثار دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با موضوع نماز به نمایش گذاشته تا حدودی آن نگاهی که باید به نماز داشته باشد را دارد اما انتظار من به‌عنوان یک خادم کوچک در استان آن است که نماز در اولویت همه برنامه‎های استان قرار گیرد.

در ادامه مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با برپایی نمایشگاه «معراج»، عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه نماز به نمایش گذاشته شده است.

سیدقدیر مرتضوی تبیین و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی، ترغیب دستگاه‌های اجرایی برای اشاعه نمازخوانی و ارائه ثمرات و برکات معنوی نماز میان کارکنان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

نمایشگاه معراج از تاریخ پنجم تا هشتم مردادماه در نگارخانه شهید شهرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دایر است.

گفتنی است فعالیت های نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال ۹۳ در غرفه ای در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.