مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش هیئات مذهبی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی افزود: نقش هیئات مذهبی در مهار فتنه ۸۸ بی‌نظیر بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۳ دی ماه در جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: رمز موفقیت در مهار فتنه ۸۸ و خلق حماسه عظیم ۹ دی، بصیرت آحاد مردم و پیروی محض از ولی فقیه بود.

وی افزود: به تصدیق همه انسانهای اهل مطالعه و عاقل، مهمترین نقش در مهار فتنه سال ۸۸ به اهل بیت(ع) برمی‌گردد، چرا که اصل مسلّم ولایت مطلقه فقیه، منشعب از موضوع امامت و فرهنگ مهدویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب و استغاثه ایشان در نماز جمعه تهران در سال ۸۸، انرژی مضاعفی به متدیّنین بخشید و وقتی اهانت آشوبگران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) اتفاق افتاد، آحاد مردم به‌ویژه هیئات مذهبی با حضوری گسترده و پر شور به میدان آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی از ظرفیتهای بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عبور از فتنه‌ها همیشه نقش‌آفرین بوده‌اند، افزود: هر آنچه عزّت و آبرو برای نظام اسلامی وجود دارد، به برکت قرآن و اهل بیت(ع) و حضور ولایی و مجاهدت مردم ولایت مدار به‌ویژه هیئات مذهبی در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به اینکه شورای هیئات مذهبی نسبت به گرامیداشت روز ۹ دی دغدغه داشته و حضوری فعال در این روز خواهند داشت، گفت: اولین جلسه رسمی شوراهای هیئات مذهبی در سراسر کشور روز شنبه ۹ دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: جلسه شورای هیئات مذهبی شهر اصفهان نیز روز شنبه ۹ دی ماه همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل گلستان شهدا برگزار می‌شود و پس از آن کلیه اعضاء در مراسم گرامیداشت این روز در میدان انقلاب اصفهان شرکت می‌کنند.