به همت کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اصفهان محفل قرآنی نور در سالن اهل بیت(ع) برگزار شد.

این مراسم ۱۱ بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ همراه با برنامه های جذاب قرآنی همچون تلاوت قرآن، اجرای گروه تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی، پخش نماهنگ، اجرای مسابقه حضوری و اهداء جوایز مادی و معنوی برگزار شد.

تلاوت خالقی قاری نوجوان و نیکدستی قاری بین المللی قرآن کریم، اجرای تواشیح توسط گروه بین المللی فلق، اجرای برنامه توسط حدیثه نظری نوجوان حافظ کل، سخنرانی حجت الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و مدیحه سرایی هویدا از مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه های این محفل قرآنی بود.

همچنین در این مراسم قرعه کشی به عمل آمد و کمک هزینه سفر مشهد مقدس به ۱۱ نفر، سفر کربلای معلا به ۲ نفر و جوایز نقدی به ۷ نفر از شرکت کنندگان اهداء شد.

در این محفل نورانی حجت الاسلام اروجی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت انس با قرآن اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند "اگر می‌خواهید چونان انسان‌های سعادتمند زندگی کنید و همچون شهدا بمیرید، قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنید، چرا که قرآن سخن خداوند و نگهدار شما از گزند شیطان است و موجب سنگینی میزان اعمال شما در روز قیامت خواهد بود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خاستگاه آن افزود: نه اینکه کتاب انقلاب ما قرآن کریم است بلکه در حقیقت سلاح محافظت و مقاومت انقلاب ما هم، قرآن کریم است.

رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان اصفهان افزود: افتخار ما این است که معمار کبیر انقلاب اسلامی خودشان مفسّر و معلّم قرآن بودند و هم اکنون نیز کشتی انقلاب به دست ناخدایی است که یگانه دهر، مفسّر، قاری و مبیّن قرآن کریم است.

وی با اشاره به سنگینی وظیفه آحاد ملت در شرایط کنونی نظام اسلامی گفت: دشمنان مکتب اهل بیت(ع) و معارف ناب قرآن کریم، در عرصه جنگ تبلیغی هجمه‌ای کاملاً نابرابر را علیه انقلاب اسلامی راه انداخته اند ولی همچون همیشه این انقلاب از سختی‌ها عبور خواهد کرد.

حجت الاسلام اروجی به آیه ۲ سوره طلاق اشاره کرد و افزود: هیچ‌گاه در مکتب اهل بیت علیهم السلام بن بست وجود ندارد و حقیقت مطلب این است که هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند.

حجت الاسلام اروجی ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تقارن آن با دهه فجر به روایتی از پیامبراکرم(ص) در مورد حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) می فرمایند "کسی که دخترم فاطمه را دوست بدارد مزدش آن است که در روز قیامت در بهشت برین ان‌شاءالله همنشین من خواهد بود."