مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش استانی ستادساماندهی شئون فرهنگی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان گفت: این همایش در فاصله زمانی نیمه شهریور تا پایان مهر ماه با حضور مسئولان ارشد استان و اعضای ستادهای استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی یک ستاد فرهنگی است و نه یک ستاد اجرایی گفت: مصوبات این ستاد را به اطلاع مسئولین می رسانیم.

اروجی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است گفت: مصوبات ستاد در شورای فرهنگی عمومی استان برای تصمیم سازی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تأثیر گذاری این ستاد به اذعان مسئولین کمتر از شورای فرهنگ عمومی نبوده است ابراز امیدواری کرد با اصلاح ساختار این ستاد شاهد حضور پررنگ مسئولین استانی در این ستاد باشیم.

اروجی با اشاره به رویکرد غرب و آمریکا برای فروپاشی نظام اسلامی از درون گفت: دشمن با اشاعه فحشا و ترویج فساد می خواهد جامعه اسلامی را نابود کند.

وی گفت: باید غیرت دینی در جامعه اسلامی به حرکت درآید و در برابر اشاعه منکر ایستادگی کند.

اروجی با اشاره به شهادت امام صادق(ع) گفت: نشست هماهنگی این مراسم روز شنبه هفدهم مرداد ماه ۹۴ در فرمانداری شهرستان شهرکرد برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش مسئولین هیئات مذهبی و مداحان و شعرای آیینی شهرستان شهرکرد با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خبر داد و گفت: در این همایش طرح آموزش قرآن در هیئات مذهبی تبیین می‌شود.

اروجی با بیان اینکه در دهه کرامت شاهد حضور خادمان حرم رضوی در استان هستیم  گفت: در چند سال اخیر آستان قدس رضوی این حرکت را هوشمندانه هدایت و پشتیبانی کرده است.

مسئول هماهنگی حضور خادمان رضوی در استان با بیان اینکه خدام حرم رضوی از بیست و نهم مرداد تا پنجم شهریور ماه در استان حضور می یابند.

جاسم کوهی فایق با اشاره به اینکه این برنامه برای هشتمین سال است است که در کشور اجرا می‌شود گفت: ایجاد شور و نشاط  در مردم برای مشارکت در برگزاری برنامه های جشن و لادت امام رضا(ع) را مهم ترین هدف حضور خادمان رضوی در استان است.

وی برگزاری برنامه استقبال از خادمان در نخستین روز حضور آنان در استان، غبارروبی گلزار شهدا، غبارروبی امامزاده ها،حضور در نماز جمعه، دیدار با مردم در بیمارستان ها، سرای سالمندان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با عشایر و حضور در جشن های میلاد رضوی را مهم ترین برنامه های خادمان رضوی در استان برشمرد.